Mobiclaim start claim tegen telecomproviders Vodafone, KPN, T-Mobile & Tele2
15-06-2018
15-06-2018
Iedere consument die tussen 2012 en 2017 een telefoonabonnement inclusief telefoon heeft afgesloten of verlengd, kan via Mobiclaim een claim indienen bij zijn of haar telecomprovider.
Deze mogelijkheid is ontstaan door een uitspraak van de Hoge Raad: in hun ogen zijn abonnementscontracten met een gratis telefoon ongeldig, als in het contract niet duidelijk staat wat je voor het toestel hebt betaald. De hoogste rechter in Nederland oordeelde dat een 'gratis' toestel feitelijk een persoonlijke lening was. Daarom gelden voor die abonnementen de strenge eisen van een persoonlijk krediet. Eisen waar de abonnementen veelal niet aan voldeden.
Daarom kun je bij een geldige claim de volledige toestelkosten van jouw oude toestel terugkrijgen tot een bedrag van €750 per toestel. Mobiclaim werkt uitsluitend no-cure-no-pay. Dat betekent dat je vooraf niets betaalt. Je draagt alleen een fee af indien het ons lukt om een bedrag voor jou terug te krijgen van jouw telecomprovider.