Over ons

Wij zijn in 2018 opgericht en sinds 2022 zijn wij verder gegaan onder de naam GoBaxter. Als wij een organisatie tegenkomen die een grote groep gedupeerde consumenten achterlaat, dan stellen we hen aansprakelijk en bijten ons vast in de zaak.

Wij combineren ondernemersgeest met juridische slagkracht.

GoBaxter wordt geleid door ervaren ondernemers die goed in staat zijn om kansen en risico’s in te schatten en leiding te geven aan de organisatie. Samen met de advocaten van Finch, het kantoor dat volledig gespecialiseerd is in commercial litigation en massaclaims, vormt GoBaxter een geduchte tegenstander voor organisaties die gedupeerde consumenten achterlaten.

Duurzame impact op de positie van de Nederlandse consument

Wij bijten ons vast en gaan voor een rechtvaardig resultaat. Omdat wij naast het treffen van een compensatieregeling bij succes ook altijd het handelen van de organisatie dwingend veranderen, draagt GoBaxter op meerdere vlakken bij aan een meer eerlijke en duurzame maatschappij. GoBaxter werkt uitsluitend op basis van no cure, no pay. Je betaalt dus nooit iets vooraf.

Financiële compensatie voor gedupeerde consumenten
Eerlijke handelspraktijken vanaf nu en in de toekomst
Wij werken uitsluitend op basis van no-cure-no-pay

Variabele Energie Claim

Vattenfall heeft onrechtmatige tariefsverhogingen doorgevoerd bij variabele contracten. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam beslist. Mogelijk geldt dit ook voor andere energieleveranciers. Als je een variabele energiecontract hebt dan kun je mogelijk tot een paar honderd euro terugkrijgen.

Telefoonclaim

Mobiclaim, de merknaam waaronder GoBaxter de telefoonclaim heeft gevoerd, heeft met alle telecomproviders een regeling getroffen voor haar klanten.

Veelgestelde vragen

Voor welke claims kan ik mij nu aanmelden?
Klik op 'Claims' in het menu om te zien voor welke claims je je op dit moment kunt aanmelden. Hier kun je ook meer lezen over recente claims die wij al hebben gedaan en hoe deze zijn verlopen.
Word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn claim?
Vanaf het moment dat je bij ons je claim hebt ingediend ontvang je ongeveer 1x in de twee maanden een status update van de claim en/of van jouw dossier. Mocht er tussendoor iets gebeuren wat we je direct moeten laten weten, dan wachten we uiteraard niet tot het volgende update moment en doen we dat direct. Je kunt ons ook altijd even een berichtje sturen of bellen om de status van jouw dossier te checken of een vraag te stellen.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt een bericht sturen naar info@gobaxter.nl of ons op kantooruren bereiken via .
Wat is de kans dat ik een mooie schadevergoeding ontvang?

Dat verschilt per claim en hangt ook af van de fase waarin de claim zich bevindt. Een bedrijf dat gedupeerde consumenten achterlaat zal nooit staan te springen om die consumenten allemaal te compenseren voor de geleden schade, dus zij zullen in de meeste gevallen juridisch gezien alles in de strijd gooien om hieraan te ontkomen. In veel gevallen zal de rechter de onderste steen boven moeten halen en een oordeel vellen. In andere gevallen komt het niet zover en realiseert het bedrijf zich daarvoor al dat het fout zit en ligt de weg open voor een schadevergoedingsregeling. Als wij een claim starten is de kans altijd ten minste reëel dat de gedupeerden een mooie schadevergoeding zullen ontvangen.

Waarom moet ik een percentage afdragen van de schadevergoeding?

Het van A tot Z vooraf financieren van een massaclaim voor consumenten is enorm kostbaar. Ten eerste moeten alle proceskosten worden gefinancierd. Denk aan het uitbrengen van een dagvaarding, het weerleggen van reacties van het bedrijf waartegen een claim wordt ingesteld, het voeren van schikkingsonderhandelingen, enzovoorts. Daarnaast voert Gobaxter grootschalige landelijke campagnes om de gedupeerden te bereiken. Veel gedupeerden weten immers niet dat zij gedupeerd zijn en weten ook niet dat zij zich bij Gobaxter kunnen aanmelden om een schadevergoeding te vorderen. Tot slot worden er ook veel kosten gemaakt voor het maken en onderhouden van de website, de klantenservice, de praktische afwikkeling van de claim en overige administratieve werkzaamheden. Gobaxter wordt in de vorm van een succes fee (= het afdragen van een percentage in het geval van succes) gecompenseerd voor het financiële risico dat zij op zich neemt door al deze zaken vooruit te financieren voor de consumenten die zich bij haar melden.

Contact

info@gobaxter.nl